Flot 2. plads til projekt fra VIFIN i international e-læringskonkurrence

V-PAL (Videobased Peer Practice among Language Teachers) røg helt til tops, da tredje og sidste runde af 6th e-Learning Excellence Award 2020 løb af stablen med præsentation af de 17 projekter fra hele verden, der var kommet gennem både første og andet udskillelsesløb.

Anne Charlotte Petersen, VIFIN, der sammen med Nicolai Seest, &LEARNING præsenterede projektet på vegne af det samlede europæiske team fra Danmark, Tyskland, Rumænien og Cypern siger: “Niveauet var rigtig højt i år! VIFIN deltog også i afsluttende runde sidste år, men der var ingen tvivl om, at COVID-19 har sat sit præg på konkurrencen. Langt flere havde budt ind i år (47 projekter blev sendt ind tilbage i maj) og langt flere var med i afsluttende runde- og niveauet højt!”

De fire dommere fra University of Hertfords (GB) , University of Surrey (GB), Universidad Andres Bello in Santiago (Chile), og University of British Columbia (Canada) gav da også udtryk for, at de havde været på arbejde både med at skære feltet ned til de tre finalister og at vælge vinderen.

“I så stærkt et felt er vi super stolte af at være nået så langt,” siger Anne Charlotte Petersen. “Min personlige favorit var faktisk vinderen, Ekkehard Altenburger, Hong Kong Baptist University. Hans arbejde med at omforme sin skulpturundervisning til onlineundervisning via WatchApp var dybt inspirerende. Han udnyttede med sikkerhed potentialet i at arbejde med et medie, som de unge føler sig hjemme i, formåede at strukturere sin undervisning på bedste vis i forhold til at sikre nærvær, vedkommenhed og overskuelighed - og så var hans undervisningsmetode bare super inspirerende.“


Se video om V-PAL:


V-PAL (Videobased Peer Practice among Language Teachers):
 

  • V-PAL baserer sig på Peer Practice-metoden, udviklet af Nicolai Seest, &LEARNING
  • V-PAL har udviklet et online community, hvor sproglærere deler deres praksis ved hjælp af video.
  • Videoerne er 2 - 5 minutter lange.
  • Videoerne er baseret på et fast clipboard, så man både får de didaktiske tanker og refleksioner og ser, hvordan der arbejdes i klasserummet.
  • Underviserne giver feedback til hinanden med udgangspunkt i Den didaktiske feedback diamant, udviklet af Lucas Cone, Ph.d.-studerende, DPU, Aarhus Universitet.
  • V-PAL er udviklet med støtte fra Erasmus +
  • Teamet bag arbejder nu bl.a. på muligheder for at udvide konceptet til andre undervisningsområder.


e-Learning Excellence Award:

  • e-Learning Excellence Award er stiftet af ACPIL (akademiske konferencer) i 2015 for at promovere innovative eksempler på brug af e-læring.
  • Konkurrencen afvikles i forbindelse med European Conference on e-Learning (i år 29. – 30. oktober).
  • Konkurrencen er åben for universiteter, skoler, private og offentlige organisationer.
  • Der modtages bidrag fra såvel den akademiske verden som undervisere, forretningsfolk og studerende.


Fakta om VIFIN:

VIFIN er stiftet i 2002.

Arbejder bl.a. med e-læringsplatforme inden for sprogundervisningen.

Har udviklet:

  • Dansk.nu (2006) -  materialer og online klasselokaler
  • Dansksimulatoren(2012) - begyndermaterialer med brug af talegenkendelse og spilfunktioner
  • OnlineDansk (2013) - e-læringsmaterialer
  • WorkSim (2016) - Brancherettet begyndermateriale med talegenkendelse
  • StartDansk (2016) - begyndermateriale til online- og klasseundervisning
  • Branchedansk (2019) - fokus på brancherettet dansk med talegenkendelse
  • Hunt for Europe - begyndermateriale med brug af talegenkendelse og spilfunktioner
  • Work-VR (færdiggøres 2021) - brancherettet dansk og kultur med brug af Virtual Reality

 

Kontakt

  • Banegårdspladsen 6, 1. sal, 7100 Vejle
  • +45 7681 3880
  • 579 80 06 36 13 35
  • 29 18 99 00

Vælg sprog

Søg i VIFIN

Tillad cookies

EU e-Privacy Directive

Denne side bruger cookies til bl.a. at godkende brugere der skal logge ind og navigation. Klik 'Ja tak' for at acceptere, ellers klik 'Nej tak'.

Mere om EUs Persondataforordning

Du har afvist at gemme cookies. Du kan lave denne beslutning om.

Du har tilladt at vores hjemmeside gemmer cookies. Denne beslutning kan du lave om.

VIFINs Persondatapolitik

Læs VIFINs politik for datahåndtering her.