Double Bubble

Formål
Double Bubble støttede EU's mål om at fremme tilegnelsen af mindst to andre europæiske sprog blandt europæerne.

Konkret havde projektet til formål at:

  • fremme sprogindlæring blandt elever, der ellers er afvisende over for at lære sprog
  • sprede bevidsthed om den praktiske værdi af at forstå flere sprog
  • puste nyt liv i interessen for sprogindlæring blandt europæerne
  • øge tilmeldingen til sprogkurser

Aktiviteter
Projektet gjorde brug af innovative reklameredskaber (”guerilla marketing”) for at fremme forståelsen af flere germanske sprog (dansk, tysk, norsk, svensk og islandsk). Der blev produceret materialer til lokale kampagner bestående af plakater, klistermærker, postkort og lignende reklamematerialer, med eksempler på ord og sætninger i germanske sprog. Disse materialer skulle tjene som "sneak-in-lessons" for at hjælpe målgruppen til at se lighederne mellem deres nationale sprog og de udvalgte germanske sprog.

Der blev desuden gennemført lokale kampagner i partnerlandene.
 
Partnerskab:
Projektet blev gennemført i et partnerskab mellem:

  • Himmel & Jord, Tyskland (koordinator)
  • Bergen Universitet, Norge
  • Young Trends, Sverige
  • VIFIN, Danmark

Finansiering
Projektet var finansieret af EU’s Lingua 1-program og blev gennemført i 2007-2009.

Mere information
Få mere information om guerilla marketing og de anvendte reklamematerialer på www.double-bubble.eu.

Kontakt

  • Skolegade 1, 7100 Vejle
  • +45 7681 3882
  • 579 80 06 36 13 35
  • 29 18 99 00

Vælg sprog

Søg i VIFIN

Tillad cookies

EU e-Privacy Directive

Denne side bruger cookies til bl.a. at godkende brugere der skal logge ind og navigation. Klik 'Ja tak' for at acceptere, ellers klik 'Nej tak'.

Mere om EUs Persondataforordning

Du har afvist at gemme cookies. Du kan lave denne beslutning om.

Du har tilladt at vores hjemmeside gemmer cookies. Denne beslutning kan du lave om.

VIFINs Persondatapolitik

Læs VIFINs politik for datahåndtering her.